Ως παράγοντες επικινδυνότητας ορίζουμε εκείνους τους παράγοντες που η παρουσία τους θα αυξήσει την πιθανότητα σε ένα παιδί να παρουσιάσει μια συναισθηματική διαταραχή ή ένα πρόβλημα συμπεριφοράς σε σχέση με άλλα παιδιά στο γενικό πληθυσμό. Οι παράγοντες αυτοί γενικότερα είναι σε θέση να εμποδίσουν την πορεία προς την ψυχική υγεία του
παιδιού και συνεπώς του ενήλικα.
Κάποιες ερευνητικές προσπάθειες προτείνουν έναν διαχωρισμό των παραγόντων κινδύνου για την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού σε β ι ο λ ο γ ι κ ο ύ ς και π ε ρ ι β α λ λ ο ν τ ι κ ο ύ ς . Το σύνολο των παραγόντων αυτών λαμβάνεται υπόψιν προκειμένου να σχεδιαστεί ένα πρόγραμμα π ρ ώ ι μ ω ν π α ρ ε μ β ά σ ε ω ν . Ειδικότερα, υποστηρίζεται ότι η ύπαρξη οποιουδήποτε συνδιασμού παραγόντων κινδύνου είναι αποφασιστικής σημασίας ώστε να επιβάλλει την ανάπτυξη προγραμμάτων παρέμβασης. Μια συνοπτική εικόνα αυτού του διαχωρισμού των παραγόντων κινδύνου σε βιολογικούς και περιβαλλοντικούς παρουσιάζεται στους πίνακες 1 και 2 .